Aliendriver

Új élet, új blog. Remélem ezúttal az utolsó is egyben. Mármint a blog, élet még lehet pár. :) (18)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őket olvasom

Friss hozzászólások

Végjegyzet

A blog a szubjektív véleményemet és nézőpontomat tartalmazza, annak másokra nézve sértő vagy esetleg illetlen tartalmáért elnézést kérek.


Rájöttem, hol rontottam el...

2008.10.20. 02:49 | Goo | 3 komment

...csak még azt nem tudom, hogy javítsam ki. Oké, tényleg nagyon jó lenne egy MBA diplomát lengetni, mert mégis azzal lehet az egész földön a legjobban kereső állásokat megszerezni, de mi a fészkes fenének fordultam egy olyan karrier és szakma irányába, amihez a lehető legkisebb hajlandóságot sem mutatom, így ha meg is szerezném azt a diplomát, és munkát kapnék a szakmában, egész életemben boldogtalan lehetnék, és gondolkozhatnék azon, hogy hol rontottam el.

Viszont büszke lehetek magamra, hogy sikerült megtalálnom a porszemet a gépezetben, ami én vagyok, ugyanis szörnyen nem illek bele semmiféle reálpályába. Hiányszakma ide, munkanélküli bölcsészek oda, csak fontosabb nekem, hogy egy olyan papírral legyek munkanélküli, ami legalább érdekel is. Itt jegyezném meg, hogy ezzel a diplomával a várható kezdőfizetésem 150 ezer forint körül lenne. Azt hiszem a pénteki Metropolban láttam, hogy a BKV metró segédvezetőt keres havi 130 bruttóért, követelmény érettségi és erkölcsi bizonyítvány. Komolyan, 20 ezer forint bruttóért (nettóban az mennyi?) megéri három évig a fogyasztói kosarakról és a pokol tudja milyen kívánatossági görbékről szóló zöldségeket hallgatni? Mert szerintem marhára nem, BKV-snak meg elmehetek bölcsészdiplomával is.

Hülyeség volt azt az elvet követni, hogy az angolt szeretem, nem akarom azt tanulni, hogy megutáljam. Miért is utálnám meg? Főleg, ha olyan órákon ülök, amin esetleg értem is, hogy miről duruzsol az előadó? Komolyan, azt sajnálom leginkább, hogy egyáltalán nem vettem fel angol nyelvet, annyira hihetetlenül hiányzik, de szörnyen hiányzik csak az, hogy angolul beszélhessek, igazából bármiről, hogy azt nem tudom szavakba önteni. Ha lenne angolom, akkor legalább egyetlen órám lenne, ahol lehetne minimális sikerélményem, de így még ennek a lehetősége sincs meg. Oké, tudom, hogy az anglisztika nem nyelvtanulás, hanem száraz nyelvtan, nyelvtörténet és hasonló nyalánkságok, de mind olyan dolgok, amik érdekelnek is.

Most már csak mindenkinek el kellene magyarázni, hogy ezt inkább mégse, és be kellene jelentkezni újból érettségire, mert angolból kellene az emelt szint. Nem lehetne csak úgy, egyszerűen sztornózni az elmúlt fél évet? Vagy visszautazni az időben, orrba vágni önmagam, ne karriert építs, hanem önmegvalósíts felkiáltással, hogy még idejében észhez térjek? Egyáltalán hogy fogok emelt szintű érettségit tenni egy év kihagyás után? Van rengeteg ismerősöm a gólyák közt, aki már egy-két-három évet járt valami másik szakra vagy egyetemre, de miért kell nekem is ennyire szerencsétlennek lennem? Damn it.

Milyen jó, hogy minderre ilyen hajnali fél három magasságában kell rádöbbennem...

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriver.blog.hu/api/trackback/id/tr51722432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jucee 2008.10.20. 09:32:01

De legalább rájöttél. Örülj, hogy még most, minél később, annál nehezebb, biztos vagyok benne, hogy ha ezért igazán lelkesedsz és megdolgozol érte, sikerülni fog.

Nick · http://whatever-inc.extra.hu/ 2008.10.20. 23:04:52

Igazából a francot sem érdekli, milyen diplomád van, meg amúgy is, bármikor újra lehet kezdeni a nulláról az egészet, és az tök jó, ha már most rájössz, hogy ezt nem akarod, esetleg még arra is, közvetve, hogy mi az amit szeretnél dolgozni és elkezdhetsz inkább arra építeni. Legalábbis nekem ezt mondogatták folyamatosan a felvételi alatt mikor azon nyavalyogtam, hogy akar a halál ez meg az lenni, úgyhogy nem megyek erre meg erre a szakra. Hanem bármikor újra lehet kezdeni az egészet from scratch, vagy akár végig is viheted ezt, lesz egy tökjó diplomád és beszámíttathatod tök más melókban, vagy mittudomén.
Én legalábbis szeretnék hinni ebben, mert ugyan azok a melók amik engem érdekelnek, elérhetetlenek, de az biztos hogy nem akarok se tanár, se fordító, se tolmács, se EU-s asszisztens lenni, de egyáltalán, és szemétségnek tartom alapból, hogy nekünk most villámgyorsan el kellett döntenünk 18 évesen, hogy pontosan mit akarunk melózni, vagy legalább milyen területen, mert mégis honnan a francból tudjam.
Izé, remélem értelmes ez a sok maszat amit írtam,túl álmos és rövidlátó vagyok ahhoz, hogy rendesen vissza tudjam olvasni/gondolni.

Goo 2008.10.20. 23:54:19

Átjött a lényeg. Az lenne az értelmesebb, hogy lássunk egy kis világot, ismerkedjünk az élettel és magunkkal, és csak azután döntsük el, mit is akarunk kezdeni magunkkal.
Címkék: egyetem eszmefuttatás
süti beállítások módosítása