Aliendriver

Új élet, új blog. Remélem ezúttal az utolsó is egyben. Mármint a blog, élet még lehet pár. :) (18)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őket olvasom

Friss hozzászólások

Végjegyzet

A blog a szubjektív véleményemet és nézőpontomat tartalmazza, annak másokra nézve sértő vagy esetleg illetlen tartalmáért elnézést kérek.


Emo

2007.01.21. 19:00 | Goo | 18 komment

Igazából nem is hallottam erről, csak az egykori kedvenc fórumomból értesültem erről a zenei irányzatról. Teljesen laikusan álltam hozzá, nem volt semmi előítéletem, mivel kisvárosban élek, ilyen embereket sem láttam, itt mindenki teljesen ugyanúgy öltözik, farmernadrág, póló vagy ing, kapucnis vagy sima pulóver, az évszaknak megfelelően vagy bőr (esetleg farmer) vagy pufikabát, a divat olyan egy évvel később ér ide. Erről van egy sztorim, ugye nem is olyan régen hatalmas divat volt a narancssárga pulóver, két éve én is beszereztem egyet. Eléggé furcsa volt, hogy mindenki megnézett, mert még senki sem látott ilyen élénk színű ruhában embert. Ez ősszel volt, nyárra, vagy inkább a következő őszre már szinte mindenkinek volt egy ilyen színű ruhadarabja, nem látszottam úgy ki a tömegből. De a mai napig emlékszem rá, mikor törin néz rám a tanár, én észre sem veszem, mert a nap az ablakon át pont a szemembe süt, aztán megszólal: „Gergő, olyan jól nézel ki!” Az egész osztály röhögni kezd, majd a tanár menteni próbálja a menthetőt: „Vagyis a pulóvered színe, ahogy rásüt a nap.” Na mindegy, azóta ki van jelentve, hogy én jól nézek ki, főleg ha a nap is rám süt. :D

Hogy visszatérjek az emohoz, semmi előítéletem nem volt, még csak ilyen stílusú zenét sem hallottam korábban. Legalábbis azt hittem.

Szóval olvasgatom a bejegyzéseket, direkt nem írok, mert nem szeretném leégetni magam, hogy a vidéki paraszt megint le van maradva a városi dolgoktól. Olvasom a jellemzőit az emo-s embereknek, és nem értem, hogy miről szól, nem értem, hogy hogyha már a '80-as évektől létezik, mért nem hallottam róla korábban.

Amit megértettem belőle:

Kialakulási körülmények: '85-ben, Washington DC-ben egyre több embernek lett elege az agresszívvá vált punk irányzatokból, ezért bár meghagyták a kemény vonalat, de sokkal lágyabb, érzelmesebb, befordulóbb zenét játszottak. Ekkor még csak két kis együttes játszott emotional zenét, de '94-re elterjedt az egész USÁ-ban, átért a nyugati partra (Ami ugye minden agymosás központja, gondoljunk csak Hollywood-ra), és egyre inkább összemosódott az emo elnevezés az akkoriban nagy népszerűségnek örvendő indie rock-kal. Ez nem is volt akkora probléma, mert addigra az alapító bandák feloszlottak, illetve kis cégeknél adatták ki a lemezeiket, nem kerültek összetűzésbe az új emókkal. Aztán megjelentek a divatirányzatok is, és egyre inkább ezt jelentette elsődlegesen az emo szó, majd az együttesek sorra húzták ki magukat az emo megnevezésből, vagy azért, mert régiek voltak, és nem akartak a mixelt stílusba csatlakozni, vagy azért, mert egyre inkább egyre silányabb jelentése volt az emo szónak, így a művészi függetlenségre hivatkozva (meg persze a régi emósokra), kimentették magukat. Szóval most mindenki emo és senki sem emo, és egy valami éppen Amerikából kiindulva megint a világot ostromolja. Lehet ennek jó vége?

Divatirányzat: répanadrág, pöttyös mintázatú vagy teljesen fekete ruha, vans cipő (erről még nem is hallottam korábban, de a converse már ismerős! :P ), vastag keretes szemüveg, kitűzők, karkötők

Kinézet: fekete, szembe fésült haj, erősen sminkelt arc

Egyéniség: homo, de legalábbis biszexualitás, labilis egyéniség, szinte folyton (mű)depressziós jellem, karvagdosás :shock: , szeret panaszkodni (bár ezt nem értem, aki depressziós, az nem panaszkodik, hanem magába folyt mindent, és a szobájában bőg), nem tesz különbséget fiú és lány között, azaz ugyanúgy néz ki mindkét nem képviselője.

A feketeleves: egy cikket olvasva a nyakamba borult a tudat, hogy a jelenleg emónak nevezett két legnagyobb banda közül az egyiknek az egyetlen lemeze teljes mértékben rajta van az mp3 lejátszómon (Panic! At the Disco), a másikat meg épp abban a pillanatban hallgattam (My Chemical Romance). Most akkor emo vagyok?

De azért megosztanék pár idézetet is (ezek mind egymás után hangzottak el):

„én hányok az emoktól....persze ha vki emo, attól még nem fogom utálni, de maga a style sztem hányinger... :roll: az a sok buzi rózsaszín pasi, aki arra büszke h homokos... :x :x ” - Nikky J.

Hm, kezd szimpatikus lenni ez a stílus. ^^

„Egyetértek.” - Zoralina

Egész jónak tűnik ez az emo! :D

„dettó.
szóval. akkor nekem annyi jött le, h emo az, aki(nek):
fekete arcbalógós haja van, festi magát, buzi, és (népszerű) együttesben játszik.
de, figyusztok, a pöttyös tök jó minta, és tök jók a vans cipők... :roll: ” - Bruin

Bár igazán nem tudom, hogy mennyi ebben az irónia, de én is emo akarok lenni! Hol lehet csatlakozni? :D

De akkor most tulajdonképpen mi van? Mert minél többet tudok meg, annál jobban összezavarodok. Nem tudom, hogy ki kicsoda, most akkor csak magukat sajnáltatják, vagy csinálják magukat sajnáltatottnak, úgy értem keresik a helyzeteket, ami után magukat sajnáltathatják? Mi a fenének jó ez?

Most akkor emo vagyok, mert hallgatom a jelenleg emónak hívott zene két legjelentősebb képviselőjét, akiket úgy ismertem meg, hogy fogalmam sem volt róla, hogy emók? És emo vagyok, mert a hajam is kb így néz ki, csak épp én mindig eligazgatom a szemem elől, ja és éppen szőke vagyok, aki kétségbe van esve, hogy olyan sötétbarna lesz, mint az apja?

Összegzés: Nincs gondom a stílussal, igazából nem szoktam senkit sem megbélyegezni ilyesmi miatt, amíg normális. Ez az emo meg kifejezetten szimpatikus, nem fogok csak azért ellene fordulni, hogy a tömeg mellett szóljak. Sőt, mellé állok, és lehet hogy ez bizonyítja az emo-s kilétemet, hogy direkt keresem az ilyen helyzeteket. Bár inkább szeretek mindig mindenben a kisebbség oldalán lenni, onnan jobban lehet vitatkozni, a vita meg a lételemem. De ki tudja, hogy ez mennyire emo tulajdonság...

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriver.blog.hu/api/trackback/id/tr64503134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 20:07:09

"az egykori kedvenc fórumomból" Így érezhet Phoeb, Lyta, lassan én, és méglassabban BB is? Az emo az, akire a sok 11-12 éves fórumozó, meg pár idősebb azt mondja, hogy emo. Nekem ennyi szűrődött le a topicból. "sok buzi rózsaszín pasi" furcsa, pár lappal előtte még azt olvastam, hogy feketében járnak. Igen, Dawe (majdnem) végig elolvasta a topicot :D _______________ Válasz: Igen, ez volt a gondom. Ráadásul a buzinál lehetne enyhébb fogalmat is használni, nem tudom, mit képzelnek magukról egyesek. Azt meg végképp nem értem, hogy a melegek színe hivatalosan a szivárványszín, akkor hogy keveredett az emoba a fekete, meg most a rózsaszín. Én vigigolvastam a teljes témát és még Vitium cikkjét is. De én hivatalosan is úgy tűnik emo vagyok. :D Az egykori szót meg muszáj volt beletennem, azért már kész, hogy mi (nem) folyik a MJEEP-ben, senki sem ír, mióta az újak betették a lábukat. Lehet, hogy ezt kellene stratégiának használni, gyakorlatilag kihalna a fórum, nem jönnének az újak, majd miután többet nem jönnek, visszatérhetnénk. Úgyis mi vagyunk a fórum lelke. :D

BB 2007.01.21. 20:07:53

Jajj Gergő olyan szépen ragyog a szőke hajadon a napfény :D :D :D :D (boccs ezt muszáj volt :) ) és igazad van ,nem kell a tömeggel vonulni, a legnagyobb birka után menni...az a lényeg, hogy legyen saját, önálló véleményed és kiállj mellette...más meg azt gondol amit akar...mindenki azt gondol amit akar....végül is ez egy szabad ország :D _______________ Válasz: Tudsz olyat mondani tőlem, mikor nem álltam ki az igazamért? :D Azért látszik, hogy jelenleg nem jön be a fórum, az elmúlt 10 percben 8 ember tévedt ide. :D Itt most nem célzok egyikőtökre sem, rólatok tudom, hogy rendszeresen olvastok. :D

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 20:23:30

8 ember? Az az én blogom összlátogatottsága az elmúlt három napban... Vagy titokban alapítani egy csak-mjeep fórumot, vagy kiutálni az újakat, bár múltkor én is véletlenül majdnem kiutáltattam magamat, mikor Noni megkérdezte, hogy mit jelent a MJEEP, én meg írtam egy igen félreérthető hszt, hogy úristen, hogy telik az idő, van, aki már az után csatlakozott, vagy jött a fórumra, hogy áttértünk MJEEPre, ami mintha csak most lett volna, közben..., erre mindenki nekemugrott, hogy azért nem követett el gyilkosságot... _______________ Válasz: Akkor majd felmegyek a blogodra, és nyomogatok kicsit F5-öt. :D Nekem sem sok a látogatottságom, eddig 40-en néztek meg ma, tegnap is csak 70-en tévedtek be. Mondjuk a pár főhöz nézve tényleg sok, és szeretném leszögezni, hogy nem az én látogatásaim, mert bár egoista vagyok, és folyton meg van nyitva a blog, de a saját látogatásokat nem számolja. :D Az meg tényleg tényleg durva volt, azt hittem leesek a székről, bár a kérdésnél is ledöbbentem. :D

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 20:35:00

Mármint az volt durva, hogy Noni megkérdezte, vagy az, hogy valószínűleg megdöntöttem a fórum egymásra-idézgető rekordját, mikor az utolsó ember, aki felszólalt a témában, vagy hat ember idézését küldte el? :D (ez nem tudom mennyire érthető így :D) _______________ Válasz: Az a durva, hogy nem tudta. :D Idézetnél már volt példa sokkal többre is. :D

BB 2007.01.21. 20:36:44

én enm mondtam, hogy volt olyan amikor nem álltál ki az igazadért :D épp azért mondtam, hogy aza fontos , hogy kiállj mások meg gondoljanak amit akarnak... ja a fórum most nem azért halt meg mert mi teleírtuk, hanem azért mert senki sem ír....fél nap alatt született 1 hsz....régebben fél nap alatt egy topic telt be :roll: azért ez kicsit vicces... _______________ Válasz: Persze, gondolom. Csak azért mondtam, hogy engem nem kell félteni. Tudod, ikrek vagyok. :D Az inkább nem durva, hanem szánalmas, meg felháborító, mert mi páran, 10-12-en nyáron rendszeresen teleírtuk a témát. Most legalább 3 nap kell, hogy beteljen egy téma, de inkább 4-5. Éljenek az újak. :?

BB 2007.01.21. 20:42:23

éljenek az ikrek :D hát igen a változás nem mindig jó :S _______________ Válasz: Most válasz helyett majdnem azt írtam, hogy változás. :D Nos igen, a változás nem mindig jó, az ikrek meg különösen nem szeretik. :D

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 20:42:42

Kicsit vicces... Kicsit kevesen vagyunk. Régen sokan voltunk, és abból egy-két ember írt ritkábban. Most kb. ugyanannyian vagyunk, viszont a 10 emberből csak 4-5 ír rendszeresen, amiből most 3 elment. Maradtatatok te és Medi, meg az új tagok :D És mint Gerry is szokszor mondta, az új tagok, nos, hát... tessék visszaolvasni. _______________ Válasz: Rz teljesen igaz, egyetértek. :D Bár épp velem értettél egyet. :D

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 20:58:24

Még azt, hogy Nyár... nyár... nyár... Egy dologra emlékszem teljesen tisztán (komolyan!) a nyárból: nethet jutottam, megnéztem a mjeepet, Gerrynek egy zöld szetje volt, és azon bánkódott, hogy rátört a nosztalgia, és túrja a házat régi sorozatok dvdje után kutatva. Ez maradt meg, egy mjeep-es hozzászólás. És szomorú látni, hogy hullik szét az egész. Kéne valami, ami visszahozza azt a hangulatot, társaságot. De mi lenne az? Régi tagok visszajövetele? Új tagok eltűnése? Olyan új tagok csatlakozása, akiknek nem az a legnagyobb problémájuk, hogy mi történik a suliban? Maga az, hogy nyár? Vagy valami olyan esemény, ami közelebb hozná egymáshoz a társaságot? Valami kellene, csak az a gond, hogy nem tudom, hogy mi. Lehet, hogy a MJEEP elindult a teljes széthullás felé? Lehet, hogy a 100. topicot meg sem érjük? Pedig azt legalább kellne. A 100. topic mégiscsak a 100, amit meg kell ünnepelni :D _______________ Válasz: Gerry zöld szettje, Phoeb csinálta, imádtam. :D Ez volt az a szettem. De nem a házat túrtam fel, hanem a netet. :D Nekem nincsenek DVD-im, vagyis akkor még nem voltak. Az Out of This World a mai napig nincs meg, mintha mindenki elfelejtette volna. :( Mondjuk nagyon jó lökés volt a témának a fórumtalálkozó, de én el nem mennék egy újra, ha jönnének ezek a kis törpék is, már bocsánat a kifejezésért.

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 21:09:26

Amúgy jól jönne a Wordpressre egy komment-szerkesztő, mert: BB, te, mint alapítótag, amikor a második és harmadik gen csatlakozott, ugyanolyan változás ment végre a mjeep-ben, mint amikor a negyedik és ötödik?

BB 2007.01.21. 21:21:20

Úristen milyen kérdés :D hát én inkább ugy fogalmaznám meg, hogy volt egy korszak a fórumösszeomlás előtt, amikor még nem volt 20as oldalszabályozás, meg amikor még Via is egy kicsit rosszallóan nézett a topicban folyó dolgokra :D aztán volt egy korszak ami tartott 2006 nyár elejéig következő korszak maga a 2006 nyara 2006 szeptembertől meg fokozatosan kezdett halványulni az Mjeep csillagának sugara.... _______________ Válasz: És büszkén megveregetem a vállam, hogy csatlakoztam a 200-as szabályozás előtt. :D

dortimcsi 2007.01.21. 21:23:47

ajjjajjj....MJEEP teljesen széthullt...agonizál szegényke...Én is sokkal aktívabb voltam a nyáron,de akkor volt társaság;) _______________ Válasz: Csakhogy a társasághoz kell a hangulat és épp az tűnt el. :roll:

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 21:24:10

Biztos, hogy jönnének a törpék. (Túl hülye ötlet, hogy csinálnánk egy elő-fórumot, és a normálisabbjának megadnánk a titkos jelszót a mjeephez? Ezt az ötletet már most elvetem magamban :D) _______________ Válasz: Ha sikerül meggyőznöd Viát, hogy neki feltétlenül szükséges, hogy diszkriminálja az általános felhasználókat és létrehozzon egy külön rangot a moderátor és az átlag között, a MJEEP-kommandót, aminek lenne egy külön témája, amit csak a tagok láthatnak. :D

BB 2007.01.21. 21:26:17

Hát Gergő lehet szervezni egy saját fórumtalit...vagyis inkább mjeep talit , ahova csak az lenne meghívva akit akarunk :D _______________ Válasz: Ez meg szemétség lenne. :D Főleg hogy nem is fórumtalálkozó lenne, ha azok mennének, akiket én hívnék, mert a nagy részük már nem is jár a fórumra. :roll:

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 21:27:52

Vagyunk négyen, vagyis öten, Medivel, akik nem akarjuk, hogy széthulljon a topic. Öt emberrel eddig is eléldegélt, szóval nem lesz az, hogy a 14. oldal végén lesz a topic, mert nem írt bele senki... *lenyugszik* _______________ Válasz: Már a 15-nél tartotok. :D De kijelentem, hogy ez a végszó, aki innentől ebbe a hozzászólásba a fórumról ír, annak kitörlöm a megjegyzését, tessék itt az emoval foglalkozni. :D

dawe · http://dawe.wordpress.com/ 2007.01.21. 21:52:53

Bocs, ezt még muszáj: Nem úgy értettem, hogy a topicba hány oldalt írunk :D Van a MINDEN MÁS téma, és ott ha x topic megnyílt, az x+1. már új lapra kerül. És a 14. olyan lapra gondoltam :D _______________ Válasz: Csak azért van itt ez a hozzászólásod, mert nekem olyan arany szívem van. :D Már értem, de oda biztos nem fog kerülni, mert csak 6 oldal van és nem csak a téma halt ki, hanem az egész fórum. De ahogy belegondolok, más fórumok és még az iwiw üzenőfal is, és nem csak a fórumosok, hanem egyéb ismerősök részéről is kihalt, akik teleírták minden kocsmázós dolgokkal.

Medi · http://medi.b13.hu 2007.01.22. 13:33:40

az emo most divat és kész. senkit se érdekel már maga a ZENE hanem az hogy hogy nézel ki, hogy követed az idióta divatirányzatot, a szádba oldalra pirszinget rakatsz, fekete a hajd de az első két tincs rózsaszín, olyan cipőt veszel mint a szomszéd Józsi mert haha szerinte ez így jó, aztán hallottad hogy az emok azt csinálják hogy depressziósak ezért te is az leszel és feltétlenül elkezded vágdosni a kezedet és ezt hirdeted is mert dejó! sajnos ez megy most. az emok 95%-a nem azért az mert olyan zenét hallgat, hanem azért mert ez a divat. ugyanúgy mint régen, mikor a rockerek szakadt farmerban jártak és hosszú hajuk volt, a punkok tarajosra nyiratták a sérójukat és így tovább. csak vannak eredeti dolgok ezekben és vannak mű, a tömeg által kitalált marhaságok. a legtöbb fiatal meg lehajtott fejjel beáll a csordába és követi ezt a sok marhaságot. ez itt a gond... a zene, meg a nemi hovatartozás abszolúte nem érdekel, csak ne legyünk már hülyék. _______________ Válasz: Nyugi, nem vagyok emo. :D Meg értem is ezt a részét, magát az irányzat lényegét nem értem. :D

Medi · http://medi.b13.hu 2007.01.23. 11:08:51

nem rád értettem szívem csak nagy általánosságban ;) tudom h nem vagy az, látszik is rajtad :D _______________ Válasz: Hogy mondhatsz nekem ilyeneket? :cry: Most teljesen összeomlottam, ez volt az életem legnagyobb vágya. :D

dortimcsi 2007.01.25. 22:54:40

Egy kis on hozzászólás;) http://www.origo.hu/zene/20070125emo.html Úgy látszik ma ez a trendi kérdés.... _______________ Egy kis válasz :D : Mondom, hogy emo szeretnék lenni, pont az a korosztály vagyok eszerint a cikk szerint. :D
süti beállítások módosítása