Aliendriver

Új élet, új blog. Remélem ezúttal az utolsó is egyben. Mármint a blog, élet még lehet pár. :) (18)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őket olvasom

Friss hozzászólások

Végjegyzet

A blog a szubjektív véleményemet és nézőpontomat tartalmazza, annak másokra nézve sértő vagy esetleg illetlen tartalmáért elnézést kérek.


The Last of Summer

2007.09.01. 06:46 | Goo | Szólj hozzá!

Megnéztem a The Last of Summer című Everwood epizódot (2x01). Úgyis olyan igaz most a sztorija rám is, bár a mai napig nem értem, hogy mért Az utolsó nyárnak lett fordítva, mikor a jelentése A nyár utolsója. Nem az utolsó nyár, még utána két évad is lefutott két nyárral. Azért a nyár utolsója, mert a nyár utolsó napjáról szól az iskolakezdés előtt. Még itt nem jelentettem ki, hogy imádom ezt a sorozatot (is).

Díjnyertes családi dráma, szóval minőségi sorozat. Nagy vonalakban az első évad: Andy Brown New York-i agysebésznek meghal a felesége egy autóbalesetben. A doktor korábban csak a munkájának élt, a családját alig látta, így nem is ismeri a gyerekeit. A fiával, a 15 éves Ephrammal és a lányával, a 9 éves Deliával a coloradói Everwoodba költöznek, egy 9ezer lakosú kisvárosba. A doktor családi rendelést indít, azonban a történetet nem csak a családi veszekedések zavarják meg. Kiderül, hogy Ephram majdnem barátnőjének a barátja, Colin kómában fekszik egy éve, mert egy autóbalesete volt és azóta nem tért magához. A doktor hosszas tépelődés után megműti, a fiú felébred és folytatja az életét. Azonban kiderül, hogy agytrombózisa van, újra meg kell műteni, különben mindenképpen meghal. A műtét közben komplikáció lépett fel, így a fiú sajnos meghalt. Ezzel lett vége az első évadnak, ebben a részben a nyár utolsó napjáról, Colin iskolai megemlékezéséről visszatekintve tudjuk meg a város Colin halála utáni történéseit.

"Nehéz elmondani pontosan mi is történt. Attól függ, hogy kérdezünk róla. Annyiféle verziója él a történetnek, ahány ember a városban. Mindig is így volt. Némelyik mese közelebb áll az igazsághoz, de sosem tudhatjuk melyik.

Most megpróbálok visszatekinteni azokra a napokra, felül emelkedve azon, hogy felelősöket keressek, igyekszem összerakni a képet. Annyit tudok, ami most következik.

Colin Hart temetése a tavasz első meleg napjára esett. Akik részt vettek rajta, számukra az volt életük legnehezebb napja. De szerencsére ez is elmúlt. Szívesen mondanám, hogy azonnal visszatért az everwoodi élet a szokásos kerékvágásba, de nem így volt. Mire beköszöntött a nyár, lassan kezdett minden a régi lenni. Bright és Amy a szokásos nyári munkájukat végezték. Ephram csatlakozott hozzájuk, de kevésbé felemelő pozíciót kapott. Delia végre összebarátkozott egy csapat lánnyal, ami nagyon fontos egy ilyen kislány számára. Andy Brown-t másrészt a város megvetése sújtotta, amely nem volt hajlandó belátni Colin műtétjének kockázatosságát. Ők csak azt tudták, hogy a szeretett fiú már nincs többé. És akit felelősnek tartottak érte, most is köztük jár."

"Van úgy, hogy csupán egy fejezet végén ébred rá a mesélő, hogy lehet legfrappánsabban lezárni egy mesét. A nyár utolsó óráiban Everwoodban úgy tűnt, mindenki készen áll a változásra. Egy új kezdetre, új kalandokra, új barátokra és néhány régire és néhány 'úgymond' barátságra. Ha a halál emlékeztet minket valamire, legfeljebb az lehet, hogy az emberi lélek milyen rugalmas tud lenni. Ha úgy akarja."

Sajnos ez a rész túlságosan emlékeztet a saját nyaramra, hogy mi történt, hogy én hogy éreztem, hogy mind hogy éreztünk. Nem véletlenül érdemelte ki a sorozat a legjobb családi dráma címet.

Itt is vége a nyárnak, az utolsó napról tekintek vissza. Voltak a nyárnak jó pillanatai, de összességében ez volt eddigi életem legrosszabb nyara. Nem tudom elképzelni, milyen rossz lehet azoknak, akik közeli hozzátartozójukat vesztették el. Emlékszem arra a vasárnapra, június 10-e, tisztábban és élesebben, mint bármi más vasárnapra. És az utána következő hétfőre. Életem legszörnyűbb napjára, a gyászszalagokra, a virágokra. Emlékszem a temetésre. Aztán emlékszem, hogy álarcot húztam, mosolyogtam és nevettem, mások is ugyanígy tettek. De belül még mindig a gyász mardosta a lelkemet és úgy éreztem, a nap sosem fog rám sütni. Mindenki mosolygott, de végig ott volt a légkörben, mindannyiunk gondolatában... Vége lett a tanévnek, nem akartam az osztályom látni, nem akartam velük találkozni. Magamba zárkóztam, depresszióba estem.

A június volt a pokol. De már azt hiszem túl vagyok rajta. Isten veled utolsó nyár, a gyerekkorom utolsó nyara. Isten veled Kitti, sajnálom, hogy nem ismerhettelek jobban. :(

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriver.blog.hu/api/trackback/id/tr9503317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása