Aliendriver

Új élet, új blog. Remélem ezúttal az utolsó is egyben. Mármint a blog, élet még lehet pár. :) (18)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őket olvasom

Friss hozzászólások

Végjegyzet

A blog a szubjektív véleményemet és nézőpontomat tartalmazza, annak másokra nézve sértő vagy esetleg illetlen tartalmáért elnézést kérek.


Az amerikaiak NEM hülyék

2008.08.01. 13:13 | Goo | 4 komment

Na jó, ez az a pont, ahol azt mondom, hogy tudja a fasz és felülök az első repülőre, hogy vége lehessen. Most komolyan, kit érdekel, hogy melyik egyenlet növekedik vagy csökken ilyen meg olyan intervallumon?

Akárki akármit mond, az amerikaiak NEM hülyék. Tudják, hogy mire van szükségük, és a többi nem is érdekli őket. Most tényleg, nem tök mindegy, hol van Üzbegisztán vagy, hogy mi a különbség a hungry és Hungary közt? Vagy, hogy Románia fővárosa Budapest vagy Bukarest? (megjegyezném, én is belebuktam, mert Bukarestet kapásból leírtam ch-val) Kit érdekel, úgysem lesz szükségük rá az életben.


A kedvencem a don't go here rész, Vietnám (klikkre nagyobb)

Ők tudnak eBayen és Amazonon vásárolni, tudnak egyenleget vezetni a három folyószámlájukon párhuzamosan, tudnak lakáshitelt lízingelni, tudnak vezetni, ismerik a jogaikat, a lehetőségeiket és a kötelezettségeiket. Ki tudják választani a számukra legkedvezőbb élet-, baleset- és egészségbiztosítást. Ha nem tudnak valamit, és az érdekli őket, fellapozzák a Wikipédiát vagy a Yahoo! Answers-t. Tudnak mosolyogni, élvezettel dolgozni, nyaralni és tudnak élni. Tudják az élet mikéntjét, és nem is bánnak csínján a hozzávalókkal. Mi a fontosabb, hogy függvény értelmezési tartományát elemezgessük, vagy hogy tudjuk, hány plasztikai műtéten esett át Cher? Nos, az előbbire valóban büszkék lehetünk, a második pedig sekélyességnek tűnik, de egy társalgásban határozottan a második a sanszosabb téma. És hogy onnan tudják az országon belüli időeltolódást, hogy a tévében úgy mutatják a műsorkezdéseket? Kit érdekel, legalább tudják. Szerintem az utca emberének nálunk fogalma sincs róla, az Unió hány időzónában terül el.

Szeretem Amerikát. Képesek reálisan szemlélni a világot: akármi történik, ők úgysem szólhatnak bele a világ dolgaiba. Akkor meg minek tudniuk azt, hogy Európában nem csak franciául beszélnek? Ha ide jönnek, úgyis van idegenvezetőjük. Ahogy Lidi szokta mondani, ott az építésznek csak annyi a feladata, hogy a ház jól nézzen ki, az, hogy ne dőljön össze, már a statikus dolga.

Ha pedig hülyéket keresünk, nem hiszem, hogy a tenger túloldalán kellene kezdeni, elég a saját portánkon sepregetni. Nem egy ismerősöm van, akiknek problémát jelent megtalálni a térképen Franciaországot. Nos kedves olvasóim, gratulálok a sztereotípiákhoz. Lehet, hogy egy amerikai nem tudja, hogy hol van Franciaország, de mi Európában élünk, mind EU tagok vagyunk, azért illene tudnunk. Ha egy amerikainak azt mondják, Vermont, lehet, hogy az jut eszébe, hogy síelés, Új-Mexikóról meg Roswell, az U.F.O.-ival, és az 51-es körzettel, de legalább tudja, hogy hol keresse őket. Ha más nem, az első reptéren. Bábkormánytól és összeesküvés elméletektől tartanak? Aztán? Nekünk meg van fejlett macskakő-demokráciánk, világhírű szélsőjobbunk, posztmodern diktátoraink és kooperálásra képtelen pártjaink, amikre rendkívül büszkék lehetünk. Aztán meg csodálkozunk, ha a budapesti zavargás képei összefonódnak az összes kelet-európai és balkáni zavargással.


Blur - Stereotypes

Ami meg engem illet, bár egy levegővel képes vagyok felsorolni cirka 25-30 amerikai tagállamot, és sikeresen elvégeztem egy európai középiskolát, mégis az örömtől könnyeztem, mikor kijöttem matek érettségiről. Nem azért, mert olyan jónak éreztem az eredményt (pedig jó lett), hanem mert nem kell többet a négy alapműveleten túl komolyabban számolnom. Hát de. Mert nem oda megyek, ahova igazából annyira szerettem volna, és most újra élvezhetem a trigonometria rejtelmeit. Szeretnék „hülye” amerikai lenni, akinek tök mindegy, hogy angol vagy ausztrál, mert mindkettőnek a pénzén a királynő szerepel. (Igen, House.)

Ja, nagyon boldog születésnapot, Lidi! :D

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriver.blog.hu/api/trackback/id/tr13596278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dortimcsi 2008.08.02. 14:28:54

"Tudnak mosolyogni, élvezettel dolgozni, nyaralni és tudnak élni"
Erre mi is képesek lehetnénk.De ahogy a legtöbb magyar is, te is itt siránkozol, hogy mennyivel jobb lenne máshol,másképp.
Nos, rajtad (is) áll, hogy hogyan éled az Életed!Ha csak azt figyeled, hogy mennyi minden rossz történik nálunk,akkor te se leszel kevésbé megkeseredett mint a legtöbben hazánkban.
Nem kell mindig azt nézni, hogy milyen kooperálásra képtelenek a pártjaink,hogy milyen a szélsőjobbunk.Persze, érdekelje az embert, hogy hol él,de ne ez határozza meg a mindennapjait...

" Képesek reálisan szemlélni a világot: akármi történik, ők úgysem szólhatnak bele a világ dolgaiba."
Nem szólnak bele a világ dolgaiba?Akkor a NATO vezetésével miért bombázták Szerbiát 1999-ben?Miért próbáltak közvetíteni a balkáni háború idején?Daytona?Vagy mit keresnek Irakban?Afganisztánban?Miért kellet harcolni Hussein ellen, ha nem szólnak bele a világ dolgaiba?

Hogy hány időzóna van az USA-ban?Az biztos hogy nem egy:)....Legalább 5....De nekem innen miért kellene ezt tudnom?Miért kell, hogy a tudásom része legyen.Sőt lehet, hogy több is mint 5, mert ott van Hawaii is....

Szóval ne keseregj.Keresd a szépet az életedben.Biztos van.Nekem is lenne elég okom, hogy depressziós legyek (széthullóban a családom, az egyetemet nagysokára befejezem....stb...)DE értékelem azt, hogy itt van nekem Manó, vannak barátaim, fogytam sokat...Szóval látom, hogy nem csak rossz történik velem.

Lehet, hogy most magad alatt vagy mert nem sikerült bejutnod arra a külföldi egyetemre ,amire vágytál.De lehet ez kell ahhoz, hogy igazán TE legyél.Nekem se sikerült az Erasmus elsőre,de felvérteztem magam és másodszorra sikerült.És nagyon jó volt, hogy így alakult.Ha akkor sikerül kijutnom,amikor először szerettem volna, az életem más lenne.Lehet Manót se ismerem meg, más emberekkel ismerkedtem volna meg Szalonikiben, más élményeim lettek volna...
Lehet neked is kell ez az idő...

Goo 2008.08.02. 17:03:47

A különbség köztem és más magyar közt, hogy én nem csak siránkozom, hogy milyen rossz itt, hanem komolyan gondolom, hogy elmenjek. Komolyan mondom, volt már rá példa, hogy mosolyogni mertem, és szabályosan letámadtak érte, hogy mit képzelek én, hogy indok nélkül mosolygok. Tudom, hogy ez kirívó eset, de lehangoló, hogy ilyen megtörténhet.

Ami az amerikaiakat illeti, nem az átlag amerikai munkásember csinálja a háborúkat. A háborúkat pont a magasan képzett zsenik csinálják, akik tökéletesen tudják, hogy mit hol keressenek. Az átlag amerikai négyévente elmegy szavazni, meg esküdtnek, ha behívják, és boldogan él, mert teljesítette az állampolgári kötelezettségeit. Azért, mert egy ország vezetése olyan, amilyen, ez nem jelent semmit az ország lakosságára nézve.

Szerintem az időzónánál félreolvastad, az utca emberét az Unió (EU) időzónáival hoztam kapcsolatba. Rólad meg feltételezem, hogy tudod, mivel voltál Görögországban, és London a nagy álmod. :)

Az egyetemes bejutás ennél egy sokkal hosszabb történet, ha egyszer személyesen találkozunk, majd mindent elmondok, hogy hogy is volt. :)

Nick · http://whatever-inc.extra.hu/ 2008.08.02. 18:07:53

...de ha az ország lakossága egyáltalán tudná hol van Irak a térképen és tanulna az 1492-től napjainkig terjedő amerikai történelmen kívül mást is a suliban, akkor nem választaná meg ezeket a vezetőket, vagy ha mégis, nem az alapján, hogy hány színes lufit oszt szét, vagy milyen fehér a felesége foga, vagy legalább tennének valamit az egész ellen.
A vietnámi háború alatt a háborúellenesek büdös hippik voltak, most rohadt pacifisták, ugyanúgy, ahogy én ki lettem tagadva a magyarság fogalmából, amiért mélyen elítélem a tüntetőket ;) Amerika szerintem tökugyanolyan mint Magyarország ilyen szempontból. Meg oktatásiból is egyre inkább.
De az biztos, hogy boldogabb az átlagnépség, én is az lennék a helyükben.

Aki meg letámad amiatt, hogy mosolyogsz, az nemnormális. Engem személy szerint még senki nem támadott le azért, ha ok nélkül mosolyogtam, pedig okkal is ritkán teszem (épphogy ezért cseszegetnek) szóval elég feltűnő. Akkor se támadnak le soha, ha hangosan felröhögök az utca közepén. Szóval nem mindenki ilyen, vagy legalábbis az ilyenek már 19 éve messzire elkerülnek engem. XD

Én tudom az uniós időzónákat. Meg a keleti-nyugati partit is. XD

Goo 2008.08.02. 21:26:21

Szeptember 11 után megértem, hogy olyan magas volt a háború támogatottsága. Megjegyezném, hogy annak idején a Monarchia egy egész világháborút robbantott ki, mikor Szarajevóban merénylet során megölték a trónörököst. Ezt gondolom jobban tudod, mint én. :D A háborúk többnyire így kezdődnek, és nem a színes lufik miatt. (szegény bálnák)

Nagyszerűen leírtad, én sem vagyok magyarnak tekinthető, mert elítélem a csőcseléket. Innentől nem értem, hogy mért kellene egy olyan népet támogatnom, ami gyakorlatilag a demokráciában rögzített véleménynyilvánítási szabadságom és egyéb szabadságjogaim ellenére kitagad, illetve megtagad.
Tudom, megtehetem, hogy állampolgárságot igényelek egy másik országban, ezzel a jogommal élni is kívánok, de az, hogy melyik ország/társadalom mentalitásával szimpatizálok, már tényleg szubjektív. Szívem szerint azt mondanám, hogy holland, de nekem kell a mediterrán kaliforniai klíma és az angol egyelőre jobban megy a hollandnál. :D
Címkék: zene kép amerika blur én így látom
süti beállítások módosítása