Aliendriver

Új élet, új blog. Remélem ezúttal az utolsó is egyben. Mármint a blog, élet még lehet pár. :) (18)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őket olvasom

Friss hozzászólások

Végjegyzet

A blog a szubjektív véleményemet és nézőpontomat tartalmazza, annak másokra nézve sértő vagy esetleg illetlen tartalmáért elnézést kérek.


Thou mayest

2007.10.31. 17:18 | Goo | 4 komment

" 'Thou mayest' - that gives a choice. It might be the most important word in the world. That says the way is open. That throws it right back on a man. For if 'Thou mayest' ?it is also true that 'Thou mayest not'."

Majdnem leestem az ágyról, mikor tegnap este ezeket a sorokat olvastam Steinbeck Édentől keletre című könyvében. Egyből tudtam, hogy már olvastam korábban. És tényleg. Persze nem angolul, de szebben hangzik, és ha idézünk, mégis jobb az eredeti nyelven, nem? :)

Azért a biztonság kedvéért beteszem magyarul is, hogy ne legyen teljesen angol (a fordítás a hivatalos, ezért több ponton is eltér):
" 'lehet', vagyis választást enged az embernek. Talán ez a legfontosabb szó az egész világon. Arra utal, hogy nyitva áll az út. A felelősséget visszahárítja az emberre. Mert ha igaz, hogy lehetőséged van megtenni valamit, akkor arra is lehetőséged van, hogy ne tedd meg."

Szeretem ezt a könyvet. <3

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriver.blog.hu/api/trackback/id/tr74503357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dortimcsi 2007.11.01. 18:07:58

Az egyik legkedvesebb idézetem a könyvből...Van egy idézetes füzetecském..(pontosabban kettő...mert a régi már nagyon viseltes,ezért szebb ruhába öltöztetem...) és abban is benne van.... Nekem az alábbi idézet is tetszett benne: "Azt hiszem,ha az ember lehánt magáról mindent és megtisztálkodik kivűl-belül,még mindig megmarad néhány kis bűne,ami azért bujkál benne,hogy nyugtalanítsa.Mindent könnyebben feladunk,mint ezt a gyötrő bűntudatot."

Goo 2007.11.02. 19:41:04

Nekem a másik kedvencem ez: "Néha az ember szándékosan ostoba, hogy megtehessen valamit, amit az okossága tilt."

dortimcsi 2007.11.03. 02:56:02

Lehet újra kellene olvasnom,mert ez nem maradt meg....Na majd ha befejeztem a Loana királynő titokzatos tüzét....vagy előbb még olvassam el a nem olvasott Varázshegy című opuszt T. Mann-tól??? :roll:

Goo 2007.11.04. 04:24:38

Abban nem segíthetek, hogy mit olvass. :) Annyit mondok, hogy ez az idézet onnan van, mikor a Hamilton gyerekek eldöntik, hogy legjobb lesz, ha a szüleik egyiküktől a másikukig költöznek és nem vezetik tovább a farmjukat. ;)
süti beállítások módosítása