Aliendriver

Új élet, új blog. Remélem ezúttal az utolsó is egyben. Mármint a blog, élet még lehet pár. :) (18)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őket olvasom

Friss hozzászólások

Végjegyzet

A blog a szubjektív véleményemet és nézőpontomat tartalmazza, annak másokra nézve sértő vagy esetleg illetlen tartalmáért elnézést kérek.


February 29

2008.03.01. 04:46 | Goo | 1 komment

Mert négy évenként egyszer. :D

Hülye ikrek, mondtam már? Gyűlölök és szeretek és egyéb ambivalens érzések, vissza a régit, ide az újat, fáradt vagyok meg tele energiával. Még két verset meg kell tanulni és jó hosszúakat. Illetve egy verset: József Attilától valószínűleg A Dunánál I. lesz, ami marha hosszú. Pedig nem is az egész vers, csak az első része. Egyébként régen szerettem József Attilát. Adyt meg utáltam. Most pont fordítva van, hihetetlen Ady mennyivel szimpatikusabb személyiség, a stílusa egyszerűen magával ragadó. József Attila meg olyan semmilyen, amit nem akarok húzni érettségin meg semmikor, mert tré, nem tudok a létösszegző verseiről beszélni. Ja, elvileg két vers kéne tőle, de ha témába vág, elég egy is. Azért lehet, hogy még átfutok a Tiszta szívvel-en, elvileg régen tudtam, nem lehet olyan nehéz feleleveníteni. Ma például fél óra alatt újra megtanultam Radnótitól a Nem tudhatomot. Esküszöm, hogy négy éven át nem is olvastam, 14 éves voltam, mikor megtanultam ott a 8. osztály legvégén, mikor annyi nyűgje meg gondja van amúgy is az embernek, és feláldoztam rá a drága szabadidőm. Megéri, a vers tényleg szép. A másik, amit még nem tudok, az Arany, de oda egy egész balladát kellene megtanulni. Éljen vagy haljon Eduárd, esetleg Ágnes asszony tragédiáját tanuljam meg? Szeretem ám az irodalmat, csak ne kérjenek rajtam számon semmit.

Megjegyzés: bár Petőfinél elfogadható vers az Itt van az ősz, itt van ujra, de nem tájköltészeti, hanem szabad asszociációs akármicsoda, érettségire meg kél még tanulni valami 'normális' tájköltészeti művet is. Ja, plusz az Itt van az ősz, itt van ujrát sem ártana átnézni, mert október óta azzal sem foglalkoztam, lálálá. :D Reménykedem egy Adyban vagy egy Babitsban. Babits jó, a Jónás könyve pörfiktes, plusz a „Hald hatalmas…”-on kívül tudom még a Fekete országot is, amit szintén imádok. Gyönyörűen pörgős, elgondolkodtató, szép emlékeket ébreszt bennem. Azt hiszem egy éve tanulhattam meg.

Ja, indok az irodalmazásra: hétfőn felelés 12 érettségi tételből. Még semmit sem tudok, turbó üzemmód bekapcs. :) De hiszen péntek 13… ja, nem, február 29. Ez még ritkább, csak 4 év múlva lesz újfent. Elmenteni az érettségire magamnak: olvass és rendszerezz, mert úgy elcseszed a dolgokat, mint a tegnapi töridogát. Magyarázat: egy csomó felesleges dolgot leírtam, onnan kezdve, hogy a németek milyen indokkal támadták meg a lengyeleket és hogy az angoloknak volt radarjuk, meg a németeknek is, de az angolok használták is, a németek meg nem, mert zsidó találmány volt. Csak Kassa bombázását felejtettem ki, ami meg épphogy szükséges a 'Magyarország belépése a II. világháborúba' feladatban. Szóval gyakorlatilag csak úgy mentek a magyarok és hadat üzentek a szovjeteknek. Persze ezt nem vettem észre, majd leszakadt a kezem, elégedetten beadtam, ülök matekon, egyszer csak BUMM (nem, nem csokápik) és majdhogynem felkiáltottam, hogy „Basszus, Kassát nem csak ott kellene megemlíteni, hogy Teleki bemutatott Hitlernek és nem adta át a vasútvonalat a németeknek, hanem volt valami bombázás is ám” Na mindegy, egyébként tényleg mindent leírtam. Oké, a Curson-vonal neve nem jutott eszembe, helyette beleírtam a Maginot-vonalat. Tök jó, hogy Európa tele volt vonalkázva. *irónia* Ja, most ám épp magyarozok, ez csak elmélkedés a múlton. Nem a világháborún, a közelebbi múlton, a tegnapon.

Látom, nekem is megy ám a szövegkohézió, mondtam már, hogy hülye ikrek meg hogy február 29? XD Legyen hétfőn ilyenkor, naaaa, a jövő hét hétfő után többnyire háváj lesz. Bekapcsolom az öregasszonyos személyiségem és egyik orvostól a másikig megyek. És vásárolni Szombathelyen. Jövő szombaton meg buli, ami kihagyhatatlan, szóval ha megemésztettem ezt a sok információt és információs személyiségből tudás alapú személyiséggé váltam (figyelek ám nyelvtanon is, nagyon okosodom, a végén még átmegyek az éreccségin), akkor hepiszánsájn, ötösre felelek, elbűvölök mindenkit a tudásommal, önmagam a hatalmas egómmal. Mondtam már, hogy szeretem a jó időt?

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriver.blog.hu/api/trackback/id/tr92503416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lidi · http://confectionery.striped-socks.org 2008.03.01. 16:06:20

Tudtam, hogy valami kellett nekem a reggelbe. Hát a Maginot-vonal. Hörrr. *intenzíven kurvára elege van a töriből, pedih a vh még a legjobb része* A magyarról annyit, hogy soha a büdös életben nem fogom megtanulni ezeket a verseket. Vagyis de. Úgy lesz, mint töri éreccségi előtt, hogy éjjel átolvasom, pislogok szépeket és egész életemre elfelejtem. Kéjmámor. Meg amúgy szia. :)
süti beállítások módosítása