Aliendriver

Új élet, új blog. Remélem ezúttal az utolsó is egyben. Mármint a blog, élet még lehet pár. :) (18)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őket olvasom

Friss hozzászólások

Végjegyzet

A blog a szubjektív véleményemet és nézőpontomat tartalmazza, annak másokra nézve sértő vagy esetleg illetlen tartalmáért elnézést kérek.


Érettségiféle

2008.06.19. 23:11 | Goo | 5 komment

Túl vagyok mindenen, elképesztő érzés így nyomkodni a billentyűket, hogy nincs köze a tételekhez. :P

Mióta kijöttem, mintha megváltozott volna a világ. Már túl vagyok az idegeskedésen, kitakarítottam a szobát (végre újra látszik a szőnyeg) és elpakoltam a könyveket. Bealudtam a tévé előtt (bár most egyáltalán nem lineárisan haladok, mert ez még a takarítás előtt volt, de nem érdekel, kihasználom a társalgási stílus nyújtotta előnyöket), legalább kipihentem magam.

Éjjel alig aludtam, reggel alig voltam rosszul, remegve keltem, nem bírtam lenyelni a reggelit. Átolvastam még egyszer a tételeket, kicsit korábban mentem be, mint hogy sorra kerülhettem volna. Aztán volt pár kisebb-nagyobb pánikrohamom, szédültem, alig bírtam kapkodni a levegőt. A legszörnyűbb az ajtó előtt állni és arra várni, hogy végre behívjanak, mikor bent vagy már minden más. Kábé halálra untam magam, mert 4. voltam a sorban és végighallgattam pár angolfeleletet (ugye arra nincs felkészülés, szóval nem tudtam mivel elfoglalni magam). A tanárok jót mosolyogtak azon, hogy egy halom csokit bevittem, de kellett a táplálék a túléléshez, na. :P

Az angol az szuperül ment, jól elbeszélgettem a tanárral, utána az igazgatótól olyan visszajelzést kaptam, hogy legközelebb beszéljek lassabban, hogy ő is megértse (németes). Volt valami mondjak pár szót a városról ahol élek, utána mondtam pár nagyvárost, ahol voltam. A párbeszédes tételnél egy étteremben kellett panaszkodni, hogy a leves hideg, köretnek nem a rendeltet hozták és a bor francia volt, nem angol. A képleírásoknál meg barátokról volt szó, iskolában és iskolán kívül, megemlítettelek Juc, mint az az ember, aki folyton sorozatokat ajánl nekem, hogy mikor mi kezdődik, amit érdemes nézni. :P

A magyarnál Radnótit húztam, Bori notesz, nyelvtan pedig a nyelv és beszéd kapcsolata volt. Mind a kettőt tudtam, nem volt gond, Radnótit mindig is szerettem, a nyelvtan miatt meg sokat aggódtam, hogy valami szófajos vagy mondatrajzolgatós dolgot húzok, de ebből már írtam egyszer ötöst is (az is tételes volt), így okosan magyarázgattam, hogy más nyelvekben is különbözőképp nevezik őket, angolul language és speech, németül Sprache és Rede, franciául meg langue és parole, mégsem külön dolog és nem beszélhetünk egyikről a másik nélkül. :) Viszont az nem esett le, hogy írásbelin is erről volt szó, az olyan régen volt, ki emlékszik már arra… Végül megsúgták, bár nem nagyon tartozott a tételhez, csak mondtam valami okosat és akkor kérdezte a tanár, hogy hol olvashattam erről.

Törinél a tatárjárás és IV. Béla politikája a tatárjárás után tételt kaptam, utálom a középkort, ha nem mondtam még. Annyira reménykedtem az amerikai alkotmányban vagy a gazdasági világválságban, hidegháborúban vagy Magyarország besodródása a 2. világháborúba vagy egyéb olyan tételben, ahol még értem is, hogy mi miért történt, de okosan előszedtem a dolgokat a fejemből meg a források is jók voltak.

Infóból a napjaink nyomtatóinak működési elve és jellemzőik vagy valami hasonló megfogalmazású tételt húztam, ügyesen magyarázgattam a WYSIWYG fogalmát, a nyomtatók csoportosítását, a DPI-ket, lap/perc-et, a mátrix-, a tintasugaras- és lézernyomtatót.

Eredmények holnap, de nem lesz ez rossz. Várom már a bankettet meg a balatoni lustulást is. Azt hiszem, ma korán megyek aludni. :)

'What are you planning to do today after the exams?'
'I'm gonna lie down to the grass to watch the sky and I'm gonna think about nothing.'

Nem értem ezen mért kellett annyira nevetni, tényleg jó dolog az ilyesmi. :D Kár, hogy végül nem csináltam meg, de hosszú még a nyár.

A bejegyzés trackback címe:

https://aliendriver.blog.hu/api/trackback/id/tr55529937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brigi · http://tenfeethigh.livejournal.com 2008.06.19. 23:27:16

Radnóti? IMÁDOM. ♥

És a nyelvtan-téma is tök jó. Mondjuk az én szememben minden nyelvtanos téma jó. :D

Nick · http://whatever-inc.extra.hu/ 2008.06.19. 23:58:16

Radnóti tök jó.^^ Én reménykedtem, hogy a Radnótis tételt húzom (vagy a Herikóklert, dehát guilty pleasure lett volna abból felelni, bármennyire is szánalom, hogy tétel lettXD)
Nekem a IV. Bélás töritétel is tetszik, én az összes történelmi korszakot szeretem. De én egy mocsok töri-stréber vagyok az utóbbi években és inkább befogom a szám.^^

A csokiötlet meg okos, én vizsga előtt csak pár falatot ettem, aztán már a magyartételem kidolgozása alatt is a három teremmel arrébb található pizza gondolata kísértett XD
És várom a bizonyítványbeszámolót. :)

Goo 2008.06.20. 00:05:48

Jó, hát Radnóti nektek alap. :D Mondjuk lehet, hogy én befürödtem volna Vörösmarty Csongor és Tündéjével, szóval izé... :D
Valami öt különböző csoki volt, aztán ott osztogattam fél Twixet meg fél Kinder Buenókat. :P

Most jutott eszembe valami, még gyorsan beszerkesztem a végére. :D

Brigi · http://tenfeethigh.livejournal.com 2008.06.20. 00:23:28

Nem is szánalom, hogy a HP tétel volt. Húzta valaki egyébként? Mi legalább egy normális suli vagyunk, ahol magasszintű irodalom mellett normális dolgok olvasására is ösztönöznek. (Affene, még mindig jelen időben irok. Nem hiszem, hogy a közeljövőben leszoknék róla.)

Én pl - akármilyen "ciki" is - éppen most olvason újra (sokadszorra) a Prisoner of Azkabant, mert megtehetem. :D

Jucee · http://coldnose.13wings.net 2008.06.20. 12:32:05

Csokiból soha nem lehet elég nálad
Címkék: érettségi nahátmostmeg ez történt velem
süti beállítások módosítása